The British School of Monteria is pleased to announce that we have received a certificate of participation in the Collaborative Action Research Program, as part of the Wellbeing in Schools Project, which also involved prestigious universities such as Harvard and Oxford, along with more than 150 IB schools from around the world. This project involved the participation of 500 members of Education Institutions around the World.

Distinguished researchers from our educational community participated in this significant project: José Antonio Rojas, Director of School Coexistence; Dick Keithon Benjumea, Human Resources Leader; María Viviana González, Neuropsychologist; Eda Tezel, PYP Teacher ; and Hiole González, IB PYP Coordinator of the British School of Montería.

During the first phase of the project, an exhaustive survey was conducted on the activities that the British School of Monteria develops in terms of physical, psychological, spiritual and social well-being.

These researchers did magnificent work whose objective is to improve the quality of life of the entire educational community, including students, teachers, parents and administrative staff. They investigated essential aspects of well-being, based on parameters like general support, healthy emotional life, life satisfaction and sense of purpose.

From these indicators, relevant data were obtained about physical activity, physical health, mental health, Character Skills, Healthy Nutrition, sleep habits, and self-control. Based on the results, areas of improvement for the school were identified: sleep habits, character skills, self-control and resilience. The project will continue with a second phase aimed at improving growth opportunities.

This new stage aims to implement concrete strategies and actions to strengthen these areas, promoting an integral and lasting wellbeing in our entire educational community.

The British School of Monteria is deeply grateful for the dedication and effort of all the researchers and participants in this project, committed to the well-being and integral development of our educational community.

________________________________________________________________

El Colegio Británico de Montería se complace en anunciar que ha recibido un certificado de participación en el Programa de Investigación Acción Colaborativa, como parte del Proyecto de Bienestar en las Escuelas, en el cual también participaron prestigiosas universidades como Harvard y Oxford, junto con más de 150 colegios del mundo IB. Este proyecto contó con la participación de 500 personas de todo el mundo.

En este significativo proyecto, participaron distinguidos investigadores miembros de nuestra comunidad educativa: José Antonio Rojas, Director de Convivencia; Dick Keithon Benjumea, Director de Talento Humano; María Viviana González, Neuropsicóloga; Eda Tezel, Docente; y Hiole González, Coordinadora IB PYP del Colegio Británico de Montería

Durante la primera fase del proyecto, se realizó un sondeo exhaustivo sobre las actividades que el Colegio Británico de Montería adelanta en materia de bienestar físico, psicológico, espiritual y social.

Estos investigadores llevaron a cabo un magnífico trabajo cuyo objetivo es mejorar la calidad de vida de toda la comunidad educativa, incluyendo a estudiantes, docentes, padres de familia y personal administrativo.

Se investigaron aspectos esenciales del bienestar, partiendo de parámetros como apoyo general, vida emocional sana, satisfacción con la vida y sentido del propósito.

A partir de estos indicadores, se obtuvieron datos relevantes sobre la actividad física, salud, estado mental, habilidades de carácter, nutrición, hábitos de sueño y autocontrol de nuestra comunidad británica.

De acuerdo a los resultados, se identificaron áreas de mejora para el colegio: hábitos de sueño, habilidades de carácter, autocontrol y resiliencia.

El proyecto continuará con una segunda fase con la que se pretende mejorar las oportunidades de crecimiento. Esta nueva etapa tiene como objetivo implementar estrategias y acciones concretas que fortalezcan estos ámbitos, promoviendo así un bienestar integral y duradero en toda nuestra comunidad educativa.

El Colegio Británico de Montería agradece profundamente la dedicación y el esfuerzo de todos los investigadores y participantes en este proyecto, comprometidos con el bienestar y el desarrollo integral de nuestra comunidad educativa.